Wyszukiwanie słów kluczowych

 

CIDEPIX/bigstockphoto.com

Miliony użytkowników korzysta z wyszukiwarek internetowych w celu odnalezienia różnych informacji, np. produktów czy usług, których potrzebują. Dlatego stworzenie listy słów kluczowych, których używają nasi klienci, pozwoli nam pojawić się właśnie wtedy, kiedy potencjalny klient będzie szukał naszego produktu.

Dlaczego słowa kluczowe odgrywają tak istotną rolę?

Słowa kluczowe odpowiednio dobrane powodują wiele pozytywnych skutków dla prowadzonej przez nas działalności gospodarczej. Słowa kluczowe pozwalają odpowiedzieć klientom na ich zapytania czy pozwalają stworzyć lepszą treść na naszej stronie internetowej. Słowa kluczowe pozwalają przede wszystkim zaistnieć w internecie. Mają także bardzo duże znaczenie podczas tworzenia kampanii AdWords. Odpowiednio dobrane pomagają również zwiększyć liczbę klientów oraz czytelników.

Jak ustalić właściwe słowa kluczowe?

Na samym początku powinno się stworzyć ogólny spis słów kluczowych. W celu sporządzenia takiego spisu słów należy postawić się na miejscu naszego klienta, który poszukuje danego produktu lub usługi. Warto się zastanowić nad frazami, jakie mógłby on wpisać w celu odnalezienia naszego produktu. Przygotowaną w taki sposób listę należy poddawać ocenie i ewentualnej modyfikacji. Przy ustalaniu słów kluczowych pamiętajmy o tym, że nasi klienci mogą nie znać profesjonalnego słownictwa, jakie funkcjonuje w naszej branży, więc unikajmy fachowej terminologii.

Nasza uwaga powinna być skierowana zawsze na klientów, ponieważ produkty czy usługi są przeznaczone właśnie dla nich.Dodatkowo powinniśmy wspomóc się narzędziami, dzięki którym dowiemy się, w jaki sposób użytkownicy internetu wyszukują dane produkty, jakie są trendy i ile razy dana fraza była wyszukiwana w internecie.

Narzędzia przydatne do ustalania słów kluczowych

Planer słów kluczowych Google AdWords – to bardzo popularne narzędzie, które jest dostępne za darmo. Narzędzie jest zalecane do wyszukiwania słów kluczowych. To z niego dowiemy się ile razy dana fraza była wyszukiwana i czy jest ona konkurencyjna czy też nie.

Keywordtool.io – to narzędzie przydatne do znajdowania długich ogonów. Długi ogon to wielowyrazowe słowa kluczowe. Narzędzie stanowi alternatywę dla Google Keyword Plannera. Podpowiada słowa kluczowe w oparciu o autouzupełnianie w wyszukiwarce Google.

Ubersuggest – to narzędzie, które również pomaga w ustaleniu długiego ogona. Proponuje słowa kluczowe na podstawie wielu czynników, na przykład języka używanego przez odbiorcę.

Soovle – to narzędzie, które przedstawia propozycje słów kluczowych w oparciu o Google, Wikipedię, Amazon, Yahoo, YouTube, Bing oraz inne. Pozwala w sposób bardzo prosty uzyskać najlepsze słowa kluczowe.

Wszystkie powyższe narzędzia są bezpłatne. W ustaleniu słów kluczowych mogą być przydatne same wyszukiwarki, ponieważ gdy zaczynamy w nich pisać, otrzymujemy propozycje w oparciu o to, co wpisują użytkownicy. Innym istotnym narzędziem mogą być fora dyskusyjne.

W badaniu skuteczności naszych słów kluczowych pomogą nam następujące narzędzia:

  • Google Trends,
  • Google Search Console.

Dobranie odpowiednich słów kluczowych, odpowiednie narzędzia do ich ustalenia i właściwe narzędzia do badania ich skuteczności to bardzo dobry krok w stronę budowania właściwej strategii marketingowej w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *