Stworzenie atrakcyjnej strony www jest jedną z podstaw sprawnego funkcjonowania w internecie. Tego miernikiem może być ilość wejść na daną stronę i czas, jaki spędzają na niej internauci. Co najczęściej zniechęca do odwiedzania stron internetowych?
1. Mało intuicyjne menu
Strona jest przede wszystkim dla osób, do których kierujemy swoją usługę czy produkt, pod nich też powinna być stworzona. Menu powinno organizować sprawne poruszanie się po niej. Jeśli jest ono nieczytelne i nieoczywiste, szybko zniechęci do odwiedzanie kolejnych podstron.
2. Otwieranie zbyt dużej ilości okien
Wchodząc na daną stronę już na wstępie chcemy mieć podstawowe informacje, główne treści. Jeśli odwiedzający musi się natrudzić, żeby je zdobyć albo zrezygnuje w połowie drogi, albo już na nią nie wróci.
3. Dużo informacji, mało treści
Większość użytkowników internetu nie ma czasu/ochoty/chęci przedzierać się przez gąszcz informacji, by wyłuskać z nich najbardziej istotne. Dużo można też stracić na błędach ortograficznych i stylistycznych, ale też na podawaniu nieprawdziwych lub nieaktualnych danych.
4. Ciągły tekst
Na wielu stronach internetowych można spotkać całe strony tekstu. Jeśli mamy do czynienia z publikacją artykułów naukowych – ma to swój sens. Jeśli sprzedajemy jakiś produkt czy usługę – nie jest to najlepsza reklama.
5. Reklamy
Jedna z rzeczy, które najbardziej denerwują internautów, to reklamy. Wyskakujące banery, okienka, filmiki, odstraszają od strony. Kto lubi być bombardowany taką ilością niepotrzebnych treści?
6. Małe czcionki, duża ilość kolorów, jaskrawe tło…
Istotne jest to, żeby osoba poruszająca się po stronie nie miała problemów z przeczytaniem informacji, które są na niej zamieszczone. Duże kontrasty czy niewyraźna czcionka oprócz tego, że wpływają na nieczytelność strony, powodują też zmęczenie wzroku.
7. Brak wyróżniania odwiedzanych odnośników
Jest to szczególnie ważne, gdy strona jest rozbudowana i internauta chce wrócić do wcześniejszych stron.
8. Załączniki PDF
Zamieszczanie ważnych informacji w postaci PDF czy plików w innym formacie jest nieporęczne i niepraktyczne. Stanowi też dodatkową komplikację w poruszaniu się po stronie.
9. Szablon
Banalne i przewidywalne z darmowymi „stokowymi” zdjęciami raczej nie świadczą dobrze o danej marce. Zainwestujmy trochę w oryginalność strony.
10. Nieaktualizowanie strony
Strona www, nie tylko blog, powinna być często aktualizowana. Nic bardziej nie zniechęca niż informacje czy ceny usług sprzed paru lat.
Sporo informacji może dostarczyć nam współczynnik odrzuceń, który pokazuje, jaki procent odwiedzających opuszcza naszą stronę zaraz po wejściu na nią (nie wchodząc na kolejne podstrony). Jego wysoki wskaźnik może świadczyć o tym, że treści na niej zamieszczane są nieużyteczne lub nieatrakcyjne. Jednak jest on również typowy dla stron landing pages, które zawierają podstawowe informacje z np. formularzem kontaktowym, czyli wezwaniem do działania, lub gdy odwiedzający znajduje wszystkie niezbędne treści od razu na stronie głównej.
Najnowsze komentarze