Trendy w webdesignie na 2013 rok
Rola Internetu jako medium rośnie z dnia na dzień, a co za tym idzie – rozwija się on niezwykle dynamicznie. Firmy i organizacje próbują wyprzedzić konkurencję w wyścigu o uwagę konsumenta, tworząc nowoczesne strony internetowe, które pozwolą zatrzymać go na dłużej niż 10 sekund. Co zobaczymy w 2013 roku?
Jakie są trendy w webdesignie w tym sezonie?
Przede wszystkim: minimalizm. Czasami mniej znaczy więcej i ta właśnie zasada przyświeca kreacji współczesnych stron internetowych. Dotyczy zarówno umieszczanych treści, które powinny być starannie selekcjonowane, by efektywnie przekazać najważniejsze informacje, sposobu układu strony jak i grafiki. Tutaj również nastąpił przełom, ponieważ popularny wcześniej skeumorfizm (sposób projektowania, w którym elementy strony odtwarzają przedmioty z realnego świata, np. metalowe przyciski) zastąpił tzw. flat design, polegający na użyciu „płaskich” kolorów, bez zbędnych cieni, bez efektów trójwymiarowości, bardziej przejrzysty. To duży krok w kierunku symplifikacji w kreacji stron internetowych, który odpowiada na aktualne potrzeby użytkowników przytłoczonych przez nadmiar informacji i zwiększa przyjemność ich internetowych doświadczeń.
Idąc dalej tym tropem, programiści postanowili ułatwić również poruszanie się po stronie www przez zredukowanie ilości jej podstron do zera. Zamiast tego tworzone są długie strony, podzielone na segmenty, które wystarczy tylko przewinąć w dół – zescrollować, by znaleźć resztę umieszczonych informacji. Wiele popularnych serwisów korzysta całkowicie lub częściowo z idei „one-page” i ich liczba wciąż rośnie.
By wyjść naprzeciw pędzącej technologii, kreatorzy stron upewniają się, że będzie się ona prezentować dobrze niezależnie od nośnika wybranego do jej wyświetlenia. Do tego właśnie nawiązuje Responsive Web Design, czyli koncepcja tworzenia stron internetowych, które będą na tyle elastyczne, by automatycznie dopasować się do danego wyświetlacza, niezależnie od jego rozdzielczości, przy jednoczesnym zachowaniu poziomu estetyki. To sprawia, że strona jest „uszyta” na potrzeby klienta, nieważne czy wybrał on do jej przeglądania komputer, tablet czy też telefon.
Ze względu na ciągły postęp technologii, możemy się też spodziewać w tym roku eksperymentów, które będą miały na celu wykorzystanie dostępnych nam środków, takich jak sensory dotyku stosowane w urządzeniach mobilnych czy też czujniki głosowe. Implementacja nowoczesnych rozwiązań w procesie projektowania strony będzie miała na celu zapewnienie jej konkurencyjności i przyciągnięcie większej ilości użytkowników.
Najnowsze komentarze