Kreatory stron internetowych są dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy chcą posiadać własną, nieskomplikowaną stronę internetową, w zamian za niskie miesięczne koszty jej utrzymania. Już za kilkadziesiąt lub 150-300 zł miesięcznie, strona będzie utrzymywana na serwerze, a firma będzie miała swoją wizytówkę w internecie.
Nieprzypadkowo słowo „wizytówka” zostało tu użyte, ponieważ strona z kreatora w swoim założeniu właśnie taką rolę ma spełniać. Wynika to z prostoty jej budowy, która uniemożliwia wstawianie skomplikowanych elementów. Strony tego typu ciężko dostosować do specyfiki działalności gospodarczej, którą prezentują. Poza ograniczeniem funkcjonalności, należy liczyć się z tym, że na stronie często pojawiać się będą reklamy. Strona z kreatora polecana jest więc dla przedsiębiorców, którzy tak naprawdę wiele od strony nie oczekują, chcą natomiast, aby ich ślad był w internecie i miał charakter wyłącznie informacyjny. Jeśli natomiast strona ma być kanałem komunikacji z potencjalnymi klientami, a ponadto ma być zindywidualizowana i dopasowana do oczekiwań przedsiębiorcy czy charakteru działalności, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie strona przygotowana przez profesjonalną firmę.
Jeśli natomiast chodzi o estetykę, to jak w każdej dziedzinie, i w tym przypadku jest ona kwestią gustu. Kreatory oferują stałe szablony i raczej ograniczone możliwości graficzne, ale dla osób ceniących prostotę i minimalizm, takie rozwiązanie może być idealne. Jeśli jednak przedsiębiorca oczekuje, aby na stronie „więcej się działo”, a także aby jej wygląd był bardziej spersonalizowany, wtedy na kreatorze może się po prostu zawieść.
Aby strona internetowa spełniała swój cel, czyli pojawiała się w jak największej ilości wyszukiwań dla danego zapytania, należy również zadbać o jej pozycjonowanie. Zabiegi, które mają na celu umieszczenie danej strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, zdecydowanie zwiększają ilość jej odwiedzin. Niektóre firmy, które oferują tworzenie stron z kreatora, dodają również pozycjonowanie. Najczęściej jednak nie jest to stały element, a jedynie bonus, np. w postaci miesięcznej usługi. Biorąc pod uwagę niskie koszty stworzenia strony z kreatora oraz fakt, iż może ją zrobić każdy, nie posiadający fachowej wiedzy i umiejętności, nie należy od niej wymagać wybitnych efektów przy pozycjonowaniu. To zadanie warto polecić firmie, która SEO zajmuje się profesjonalnie, gdyż z pewnością wpłynie to na większe zainteresowanie stroną.
Decydując się na rodzaj strony internetowej należy kierować się tym, jaki ma spełniać cel, czy ma służyć wyłącznie jako wizytówka czy stanowić kanał komunikacyjny. Ponadto należy określić, jaki wygląd, zakres funkcjonalności, i oglądalność chcemy osiągnąć. Strona z kreatora jest rozwiązaniem tańszym i prostszym, ale należy wziąć pod uwagę również, że suma abonamentu w ciągu całego roku równa będzie kosztowi stworzenia i pozycjonowania strony przez profesjonalną firmę.
Najnowsze komentarze