Celem pozycjonowania jest podwyższenie pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach. To proces, który składa się z kilku etapów, a na jego efekty trzeba niejednokrotne czekać nawet kilka miesięcy. Na pozycję strony internetowej mają wpływ zarówno aspekty techniczne, jak i zamieszczane treści. Podniesienie miejsca strony WWW w wyszukiwarkach często zleca się zewnętrznym firmom. Wiele działań wykonać można jednak samodzielnie.
Treści wysokiej jakości to podstawa
Duży wpływ na pozycje strony w wyszukiwarkach ma jakość zamieszczanych treści. Promowane są artykuły merytoryczne i wartościowe dla odbiorcy, a przy tym unikatowe. Istotna jest również regularność w dodawaniu tekstów. Dobrym sposobem na pozycjonowanie strony jest założenie bloga, którego treść będzie bezpośrednio odnosić się do oferowanych na stronie internetowej usług. Teksty pisać można samodzielnie, pamiętając jednak o zachowaniu odpowiedniej struktury artykułu. Słowa kluczowe powinny znajdować się zarówno w samej treści, jak i adresie URL, tytule oraz nagłówkach.
Pozyskiwanie linków do strony
Linkowanie zewnętrzne wpływa na popularność strony, co stanowi jeden z czynników budujących pozycje witryny w wyszukiwarkach. Istotna jest zarówno ilość, jak i jakość stron, na których zamieszczamy odnośniki do własnej witryny.
Linki zewnętrzne pozyskać można na kilka sposobów. Jednym z nich jest korzystanie z płatnych platform, oferujących publikacje artykułów eksperckich i sponsorowanych. To jednak niejedyne wyjście. Wizerunek eksperta budować można samodzielnie, udzielając się na branżowych forach i konferencjach. Efektem takiego działania jest możliwość zamieszczania linków do własnej strony pod napisanymi artykułami eksperckimi lub postami na forach internetowych.
Kolejnym sposobem na pozyskanie odnośników jest współpraca z blogerami. Niektórzy właściciele blogów oferują możliwość zamieszczanie wpisów gościnnych, w których zawrzeć można reklamę oraz link do własnej strony.
Popularność strony zwiększy również aktywność w social media oraz możliwość pozostawienia opinii przez użytkowników lub klientów.
Ponadto pozycje strony internetowej może zwiększyć dodanie wizytówki Google Moja Firma.
Dodawanie stron do katalogów
Innym sposobem na pozyskanie linków jest dodawanie strony do katalogów gromadzących informacje na temat firm i stron internetowych. W bazach danych zamieszcza się zazwyczaj tytuł oraz adres strony internetowej, jej opis oraz e-mail kontaktowy.
Warto pamiętać, że opis prowadzonej działalności powinien być inny w każdym katalogu. Duplikacja treści, zarówno bezpośrednio na własnej stronie internetowej, jak i w bazach danych, może obniżyć pozycję witryny www.
Najnowsze komentarze