Rodzaje reklam umieszczanych na stronach www

 PlusONE/bigstockphoto.com

PlusONE/bigstockphoto.com

Reklama internetowa zaczyna wygrywać z telewizyjną. Szersze możliwości i większy zasiąg dają szanse na stworzenie skutecznej kampanii. Dopasowanie formy reklamy do preferencji potencjalnych klientów już na starcie zapewnia lepsze wyniki marketingowe. Poniżej najważniejsze formaty reklam, jakie stosuje się na stronach internetowych.

Reklama banerowa 

Najczęściej stosowana forma reklamy na stronie internetowej. Baner wyświetla się w określonej części strony, dlatego może być w kształcie prostokąta lub kwadratu. Może mieć formę dynamiczną, statyczną, graficzną, animowaną lub filmową. Jego celem jest zachęcenie internauty do kliknięcia, co powoduje przejście na stronę docelową. Wadą tego typu reklamy jest jej częstotliwość, co sprawia, że odbiorcy się na nią uodparniają.  Skuteczność danego baneru określa się za pomocą wskaźników CTR (stosunek między liczbą kliknięć, a wyświetleń), CPC (liczną kliknięć) lub CPM (liczba wyświetleń).

Gogle AdWords

Reklama w postaci linków sponsorowanych, które pojawiają się w najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce – Google. Specjalny system umożliwia prowadzenie różnego typu kampanii, również poza wyszukiwarką, gdyż Google udostępnia swoim klientom ogromną sieć reklamową z setkami tysięcy różnych stron.  Zaletą tej reklamy jest możliwość personalizacji i zawężenia grupy docelowej. Ważnym aspektem jest też budżet, który można modyfikować wraz z rozwojem kampanii. Największą wadą w przypadku reklam Adwords jest dłuższy czas oczekiwania na rezultaty. Ponadto wysoka konkurencja powoduje wzrost kosztów.

Artykuły sponsorowane

Mniej lub bardziej ukryta forma reklamowa, bo zwykły artykuł na stronie ma za zadanie promować dany produkty lub usługę. Taki tekst może być skuteczny, ale musi być napisany w ciekawy i nienachalny sposób, a najlepiej, aby powstało ich kilka i były zamieszczane na różnych portalach. Warto go też wzbogacić artykuł o grafikę i wypowiedzi ekspertów, aby poza wartością reklamową niósł wartość informacyjną. Artykuł sponsorowany ma zwiększyć wiarygodność firmy, dlatego ocena skuteczności kampanii jest trudna.

Facebook Ads

Jedna z nowszych możliwości reklamowania się na stronie internetowej. W tym celu wykorzystuje się najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie, czyli Facebook. Za pomocą wewnętrznego menadżera można stworzyć specjalną kampanię i dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Możliwość wyboru płci, wieku, zainteresowania czy miejsce zamieszkania, daje ogromne pole do popisu, a reklama pojawia się przede wszystkim osobom zainteresowanym daną usługą lub produktem. Poza dokładnym targetowaniem Facebook Ads jest stosunkowo tanią reklamą, jednak przy dużej konkurencji może być słabo zauważana.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *