Rich snippets

 

dennizn/bigstocpkphoto.com

Rich snippets to inaczej wyniki bądź fragmenty rozszerzone w wyszukiwarce Google. Oprócz standardowych elementów, takich jak tytuł (title) i opis (meta description), zawierają one więcej informacji o firmach, produktach, usługach czy wydarzeniach.

Rich snippets przyciągają uwagę użytkowników i zachęcają ich do klikania w linki. Ich zastosowanie przekłada się zatem na większą klikalność wyników, a więc także większy ruch na stronie. W dodatku mniej jest przypadkowych kliknięć, gdyż odbiorcy wiedzą wcześniej, czego mogą się spodziewać, więc ruch jest bardziej wartościowy.

Gdzie i w jakim celu można wykorzystać rich snippets? Będą one przydatne szczególnie dla sklepów internetowych, gdyż można w nich zawrzeć ceny, oceny i miniatury zdjęć produktów, a także opinie klientów. Skorzystają na nich także witryny zamieszczające różnego rodzaju recenzje – np. książek, filmów, usług itp. Przydają się także na stronach z przepisami kulinarnymi czy w serwisach społecznościowych.

Aby w wynikach wyszukiwania pojawiły się rich snippets dla naszej strony, należy wprowadzić na niej specjalne oznaczenia. Rich snippets wykorzystują dane strukturalne, czyli znaczniki w kodzie pozwalające algorytmom wyszukiwarek określić, jaka zawartość znajduje się na stronie. Znaczniki te nie modyfikują języka ani wyglądu strony. Takie dodatkowe informacje można wprowadzić za pomocą jednego z czterech formatów: mikrodane, mikroformaty, RDF lub JSON-LD. Najlepiej trzymać się tylko jednej metody w obrębie jednego serwisu. Wprowadzone oznaczenia należy przetestować narzędziem Structured Data Testing Tool. Pamiętajmy też, że na stronach z wynikami wyszukiwania rich snippets mogą się pojawić z opóźnieniem.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *