Kreatorzy stron internetowych muszą wykazywać się sporym refleksem w śledzeniu i wdrażaniu najnowszych rozwiązań w zakresie trendów w wyglądzie witryn, gdyż rozwój internetu w ogóle charakteryzuje się dużą dynamiką. Aby nie wypaść z rynku, a jednocześnie wyróżnić się w sieciowym gąszczu należy na bieżąco wprowadzać wszelkie innowacje.
Jedną z nich jest wygląd stron internetowych opierający się na koncepcji „one page”, która polega na zbudowaniu witryny wyłącznie z jednej strony. Przeglądanie treści umożliwia przewijanie jej za pomocą scrolla, a także korzystanie z szybkiego menu, które kieruje użytkownika bezpośrednio do interesujących go treści. Strony tego rodzaju kreowane są w oparciu o zasadę przejrzystości, więc umieszczane na nich grafiki czy animacje nie mogą zakłócać przestrzeni, ponieważ z założenia one page ma umożliwiać szybką i łatwą nawigację.
Graficzny poligon doświadczalny
Z drugiej strony one page stwarza pole do popisu dla kreatywnych grafików. Styl ten umożliwia bowiem wprowadzanie elementów graficznych lub video jako tła dla przeglądanych treści. Z tego powodu takie rozwiązanie wydaje się idealne dla firm z ogólnie pojętej branży mediów, agencji eventowych czy innych promujących jakieś wydarzenia. Stronie tego rodzaju można nadać formę wirtualnej ulotki, na której skondensowane są najistotniejsze informacje, które użytkownikowi można przekazać za pomocą kilku kliknięć.
One page design jest naturalnym wynikiem coraz większej popularności urządzeń mobilnych. Dzięki przejrzystości witryny może być ona odczytywana nawet na małych ekranach, a przy odpowiednim doborze treści odbędzie się to bez uszczerbku dla ilości przekazywanych użytkownikowi informacji. Ponadto zawiera w sobie kilka utrzymujących się w webdesignie trendów jak minimalizm, prostota, przejrzystość.
One page design a SEO
Jednak znawcy tematu podnoszą, że poza kwestią estetyczną format one page nie jest atrakcyjny dla witryn internetowych, głównie ze względu na mniejsze możliwości pozycjonowania, aniżeli w przypadku stron standardowych, zawierających podstrony. Ponadto wyniki wyświetlania kształtują się zdecydowanie niżej, a mało użytkowników powraca na taką stronę w przyszłości. Jedną z przyczyn ma być znudzenie odbiorców mało urozmaiconą treścią, którą szybko przyswajają, więc nie mają potrzeby, aby ponownie do niej wracać.
Czy strony one page zawojują rynek to się dopiero okaże, gdyż jest to tendencja stosunkowo nowa i cały czas ulepszana.
Najnowsze komentarze