Na czym polega link baiting?

PricelessPhotos/bigstockphoto.com

Link baiting to strategia, której celem jest pozyskiwanie wartościowych linków do strony. Najważniejsze w tym rozwiązaniu jest to, że pozyskane linki są darmowe.

Link baiting to nazwa powstała z dwóch słów: link i baiting. To drugie tłumaczy się jako „zanęta, przynęta”. W ramach tej strategii podejmowane są różnorodne działania, dlatego też ciężko przedstawić jednolitą definicję. Stosowanie link baitingu jest niezwykle istotne w kontekście pozycjonowania strony, im więcej linków, tym wyższa pozycja w wyszukiwarce. Ważne przy tym, aby linki były umieszczane na innych wartościowych stronach, czyli takich, które również są wysoko pozycjonowane. Jeden link z takiej właśnie witryny może bowiem przynieść więcej korzyści, niż dziesiątki linków umieszczone na rzadko odwiedzanych witrynach. Linkowanie ze stron niskiej jakości może skutkować nałożeniem przez Google filtra. Wówczas witryna spada w wynikach wyszukiwania nawet o kilkadziesiąt pozycji. W skrajnych przypadkach strona może w ogóle zniknąć z wyników wyszukiwania.

Jednak korzystanie z link baitingu to przede wszystkim generowanie ruchu na danej witrynie, który pojawia się z innych stron. Poza lepszą pozycją w wyszukiwarce wpływa to oczywiście na zwiększeniu liczby użytkowników. Kolejną zaletą korzystania z tej strategii jest łatwość jej wprowadzenia. Nie wymaga to specjalistycznej wiedzy z dziedziny SEO czy IT. Zwiększa się tym samym widoczność witryny w mediach, co wpływa pozytywnie na budowanie wizerunki firmy.

Wdrażając to rozwiązanie należy pamiętać, że aby było skuteczne, treść link baitingu powinna spełniać pewne warunki. Musi być:

  • wartościowa – przekazywać istotne, unikatowe informacje, tak, aby użytkownicy uznali je za przydatne,
  • aktualna – odpowiadać na bieżące wydarzenia i trendy,
  • interesująca – musi przykuwać uwagę użytkowników w natłoku informacji dostępnych w sieci, ważna jest oryginalna forma wypowiedzi, można tu zastosować tekst, grafikę, zdjęcie, czy krótki film.

Link baiting jest jedną ze skuteczniejszych metod pozycjonowania witryny w wyszukiwarce, dlatego też powinien być elementem każdej strategii rozwoju witryny lub firmy. Odpowiednio prowadzona może przynieść dla strony same korzyści, od zwiększenia rozpoznawalności i ruchu, do większej ilości użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *