Posiadanie strony www przez firmę lub osobę prywatną, świadczącą określone usługi, skierowane do konkretnej grupy konsumentów, stało się już w zasadzie normą, a nawet swojego rodzaju koniecznością. Szeroko pojęty marketing internetowy stanowi obecnie najbardziej skuteczną formę reklamy, a podstawowym jego narzędziem jest dobrze zaprojektowana, wykonana i skutecznie pozycjonowana strona internetowa.
Wydatki związane z prowadzoną kampanią reklamową realizowanego (planowanego) przedsięwzięcia warto wziąć pod uwagę już na etapie opracowywania biznesplanu. Ich struktura oraz wysokość będzie uzależniona przede wszystkim od zakładanego zasięgu planowanej akcji marketingowej, charakteru grupy docelowej prowadzonych działań, a także naszych indywidualnych potrzeb.
Jak w przypadku każdej usługi koszt, jaki musimy ponieść w związku ze zleceniem wykonania strony internetowej, uwarunkowany jest wieloma czynnikami. Ostateczna wycena zależna jest przede wszystkich od jej charakteru (statyczna, dynamiczna), funkcjonalności, stopnia zaawansowania wprowadzonych rozwiązań, grafiki, a także od profesjonalizmu i doświadczenia zleceniobiorcy.
Przed przystąpieniem do negocjacji warunków finansowych z potencjalnym wykonawcą naszej witryny, musimy dokładnie wiedzieć czego chcemy. Istotne jest na przykład rozróżnienie między projektem graficznym strony, a samym jej wykonaniem. W zależności od zapotrzebowania, projekt strony może być unikalny, stworzony faktycznie od podstaw zgodnie z naszymi oczekiwaniami lub oparty na prostych, ogólnodostępnych szablonach, a tylko odpowiednio dopasowany do specyfikacji zlecenia. Właściwe wykonanie strony sprowadza się natomiast do stworzenia tak zwanej witryny statycznej, której treść jest niezmienna, a wszelkie modyfikacje wymagają znajomości języka HTML lub dynamicznej, opartej na systemie zarządzania treścią CMS, umożliwiającym swobodne wprowadzanie zmian w treści i układzie strony, bez konieczności posiadania wiedzy specjalistycznej. Strona statyczna świetnie sprawdza się jako strona-wizytówka, prezentująca podstawowe dane i ofertę firmy. Jej koszt uzależniony jest w znacznej mierze od projektu graficznego. Wersja dynamiczna przeznaczona jest dla stron z często aktualizowaną zawartością – ułatwia dodawanie, poprawianie i usuwanie treści, umieszczanie plików do pobrania, tworzenie galerii zdjęć itd.
Zaprojektowanie i wykonanie strony-wizytówki może nas kosztować od pięciuset do tysiąca złotych, strona dynamiczna to wydatek w granicach od tysiąca do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Najnowsze komentarze