Powodem, dla którego większość osób decyduje się na założenie i prowadzenie własnej strony internetowej (bloga, vloga, portalu informacyjnego, sklepu elektronicznego, strony firmowej i tym podobnej) jest najczęściej chęć wypromowania siebie – swojego talentu, swojej marki lub konkretnej oferty w sieci. Sukces każdej witryny zależy przede wszystkim od tego, jaki będziemy mieli na nią pomysł: począwszy od wyboru konkretnego rodzaju strony, określenia charakteru zamieszczanych na niej treści, projektu graficznego i całej wizualizacji, aż po wskazanie docelowej grupy jej odbiorców.
Po uruchomieniu witryny, jednym z najistotniejszych czynników, wpływających na jej powodzenie będzie ruch sieciowy. Jest on o tyle ważny, ponieważ oprócz generowania liczby odwiedzin serwisu, będzie on wpływał również na pozyskanie potencjalnych klientów, których wzrastająca liczba przełoży się z kolei na zwiększenie sprzedaży prezentowanej na stronie oferty. O ile na początku – niejako siłą rozpędu – liczba wejść na stronę może być znaczna, o tyle z czasem będziemy musieli podejmować odpowiednie kroki, w celu utrzymania i docelowego zwiększania ruchu użytkowników.
W jaki sposób możemy efektywnie zadbać o ruch na stronie?
Chcąc dać się znaleźć pośród milionów istniejących stron internetowych, powinniśmy zatroszczyć się przede wszystkim o proces pozycjonowania witryny (SEO) oraz o wyeksponowanie jej szczególnego charakteru. Pozycjonowanie, rozumiane jako proces mający na celu wypracowanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania internetowego, sprowadza się do dopasowania parametrów strony do wymagań określonej wyszukiwarki (najczęściej Google), między innymi poprzez: dbanie o aktualizację oprogramowania i treści na niej zamieszczanych, odpowiedni dobór słów kluczowych, pomagających użytkownikom sieci znaleźć właśnie naszą witrynę oraz zdobywanie linków – oryginalnych, uczciwie wypracowanych odnośników, prowadzących do naszego serwisu (umieszczanie ich w ogólnych i branżowych katalogach internetowych, współpraca z innymi portalami oraz aktywność na tematycznych forach i w mediach społecznościowych).
W celu wyróżnienia naszej witryny – przyciągnięcia użytkowników „tym czymś”, należy przede wszystkim zadbać o atrakcyjny i oryginalny content, czyli wszelkie zamieszczane na stronie informacje, teksty, dokumenty, pliki multimedialne i pozostałe treści, spójne z jej charakterem. Niezwykle ważna, między innymi z uwagi na podtrzymanie kontaktu z już pozyskanymi odbiorcami, jest systematyczność w zamieszczaniu kolejnych informacji (wpisów/postów) oraz, podobnie jak w przypadku pozycjonowania, aktualność informacji. Z pewnością, użytkownicy sieci będą częściej odwiedzać witrynę charakteryzującą się czytelnością i funkcjonalnością, zapewniającą łatwe poruszanie się po poszczególnych podstronach serwisu za pomocą prostej w obsłudze nawigacji.
Budowaniu kontaktu z internautami, a tym samym przyciąganiu nowych odbiorców, sprzyja również umożliwienie im komentowania zamieszczanych na portalu treści, bieżące informowanie o aktualnościach (newsletter) i odpowiadanie na wiadomości z ich strony, reagowanie na ich potrzeby oraz budowanie określonej, atrakcyjnej z zewnątrz, społeczności wokół promowanej za pośrednictwem witryny marki, na przykład poprzez działania w social mediach.
Najnowsze komentarze