Chcąc wypromować prowadzoną przez nas firmę lub kreowaną markę musimy opracować dostosowaną do naszych potrzeb, zorientowaną na osiągnięcie konkretnego celu strategię marketingową, realizowaną współcześnie przede wszystkim za pomocą określonych narzędzi internetowych. Nazwa firmy stanowi jeden z ważniejszych elementów jej zewnętrznego wizerunku – sposobu postrzegania prowadzonej przez nas działalności przez naszych klientów (pozyskanych i potencjalnych) oraz przez naszą konkurencję. Trafnie dobrana, wskazuje zakres świadczonych przez nas usług i charakter promowanej działalności. Podobnie rzecz ma się z domeną naszej strony www.
Domena internetowa to nic innego jak unikalny adres zarządzanej przez nas witryny, składający się z nazwy głównej, odwołującej się najczęściej do nazwy naszej firmy, organizacji lub realizowanego projektu i właściwie dobranego rozszerzenia, tak zwanej końcówki. Odpowiednio skomponowana, ułatwia identyfikację strony internetowej z naszą działalnością, promowanym produktem lub usługą i pozwala „wyróżnić się spośród milionów”.
Czym powinniśmy się kierować wybierając domenę?
W pierwszej kolejności musimy zastanowić się nad tym, co chcemy osiągnąć. Poza wyborem konkretnego słowa (kombinacji słów) niezwykle istotne jest to, czy zależy nam jedynie (lub aż) na promowaniu powstającej/już istniejącej marki, jako nazwy własnej, jednoznacznie – i pozytywnie – kojarzącej się z profilem prowadzonej przez nas działalności, czy na ułatwieniu odnalezienia naszej strony w sieci, poprzez zastosowanie określonych słów i fraz kluczowych, ułatwiających pozycjonowanie i prowadzenie marketingu internetowego za pomocą linków sponsorowanych.
Nie bez znaczenia w wyborze (komponowaniu) domeny jest również wspomniane wyżej rozszerzenie. W zależności od naszych potrzeb, może ono odwoływać się do naszej lokalizacji, tj. danego regionu (np. „.waw.pl”, „.mazury.pl”), kraju („.pl”, „.uk”), a nawet kontynentu („.eu”, „.asia”) lub do profilu prowadzonej działalności („.org.pl” – organizacja, „.com.pl” – działalność komercyjna, „.biz.pl” – działalność biznesowa, „.edu.pl” – działalność edukacyjna). Jeżeli natomiast zależy nam na stworzeniu oryginalnej domeny bez konkretnego odniesienia, tzw. historii, możemy wykorzystać popularne ostatnio nowe rozszerzenia, takie jak na przykład „.blog”, „.dom” itp.
Niezależnie jednak od wybranej przez nas nazwy głównej i rozszerzenia, skuteczna domena powinna być:
– jak najkrótsza, jedno- najwyżej dwuwyrazowa (w takim przypadku pozbawiona myślnika, mogącego utrudnić wyszukiwanie),
– łatwa do zapamiętania,
– bezpośrednio kojarząca się z przedstawianą na stronie ofertą lub prezentowaną marką,
– oryginalna (znaczenie w pozycjonowaniu).
Najnowsze komentarze