Infografika to interesujący sposób prezentowania schematów, danych, a także różnych zjawisk. Nie jest alternatywą 1:1 dla sprawozdań, analiz i raportów, ale stanowi ciekawe ich uzupełnienie, ponieważ przedstawia dane w „niestandardowej” formie.
Zdaniem M. Smicilklas’a to metoda przekazywania odbiorcy kompletnych informacji w sposób, który pozwala na ich szybkie zrozumienie i przyswojenie. Współcześnie infografika to niezbędny element skutecznej strony internetowej.
Okazuje się, że ludzki mózg filtruje docierające do niego informacje i odrzuca aż 99% z nich. Dzięki temu, że dużo lepiej radzi sobie z przekazem wizualnym, niż analizą treści, infografiki wydają się być bardzo skuteczną formą transmisji informacji. O wyjątkowości Infografiki świadczy fakt, że znajduje się w tym 1% wiadomości, które ludzki mózg przyjmuje i przetwarza. Dlatego stanowi skuteczną metodę prezentowania treści na stronach internetowych.
Należy zaznaczyć, że występuje duża różnica pomiędzy przetwarzaniem informacji pochodzących z obrazów, a tymi, które występują w treściach. Wiadomości „ukryte” w obrazie przetwarzanie są równocześnie, podczas gdy analiza treści przebiega sekwencyjnie. Ponieważ ludzki mózg bardzo szybko filtruje informacje, tylko osobliwe i niezwykłe wiadomości zostają zauważone. Warto nadmienić, że wizualne przetwarzanie informacji zachodzi w ludzkim mózgu 60 tys. razy szybciej niż analiza tekstu. Dlatego umieszczanie infografik na stronach internetowych ułatwia użytkownikom zapoznawanie się z ich przekazem. Okazuje się, że większość ludzi pamięta zaledwie 20% informacji z przeczytanej treści.
Badania wskazują, że wydawcy, którzy wykorzystują infografikę przy prezentacji danych, generują większy (o 12%) od pozostałych ruch na swojej stronie internetowej. O tym, że infografika cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników, może świadczyć fakt, że w ciągu dwóch ostatnich lat, wzrosło jej wykorzystanie o ponad 800%.
Infografika stanowi często wykorzystywany elementem content marketingu i znacznie wpływa na jego efektywność. W atrakcyjny sposób potrafi przekazać np. wyniki sprzedaży, harmonogramy czy też dane statystyczne. Zwiększa to ruchu na stronach internetowych, bardziej niż wtedy, gdy prezentowany jest suchy tekst.
Najnowsze komentarze