Czym są portale WEB 2.0?
WEB 2.0 można określić jako filozofię, która ma na celu zgromadzenie, wokół danego serwisu internetowego, jak największej ilości użytkowników (internautów). Wszystko opiera się na temacie stworzenia wirtualnej wspólnoty, gdzie zdecydowana większość treści publikowanych na danym serwisie będzie pochodziła od samych jej członków.
Z założenia to Internauci mają decydować o tym co ważne, stają się zarówno twórcami i odbiorcami danych treści. Serwisy WEB 2.0 stały się siła napędową do zmiany podejścia w kwestii działań marketingowych przedsiębiorstw. Powstaje marketing wirtualnych społeczności. Aktualnie wszelkie działania firm dążą do tego, aby stworzyć jak najbardziej optymalne środowisko dla wirtualnego użytkownika, do którego będzie chciał przynależeć i w którym będzie mógł swobodnie, za pomocą danych mu tam narzędzi, własnoręcznie kreować część wizerunku firmy.
W tym celu przedsiębiorstwa powinny mieć świadomość faktu, że muszą dostarczyć użytkownikowi odpowiednio wysoki poziom wykorzystywanej technologii.
Przede wszystkim powinny:
- zapewnić sprawne zarządzanie projektami – technologia musi chronić przed niepożądanymi atakami hakerów lub niekontrolowanym dostępem do danych osobowych przynależących do społeczności użytkowników, zaś sam system musi umożliwiać sprawne zarządzanie serwisem,
- zintegrować zastosowane rozwiązania – często wykorzystywane kanały RSS, czyli grupy formatów sieciowych, umożliwiają na szybkie kontakty między firmą a klientem, a także samymi klientami, dzięki możliwości publikacji często zmieniających się treści, szczególnie pochodzących z blogów, forum czy wiadomości,
- określić optymalny poziom kosztów w stosunku do planowanych efektów – niekoniecznie zwiększone nakłady na bardzo zaawansowane rozwiązana przyniosą relatywnie niskie zmiany w odbiorze samego serwisu przez Internautę,
- zastosować optymalizację pomiędzy zaawansowanymi technologiami wyświetlania stron, zawierającymi skomplikowane elementy programistyczne, a szybkością i łatwością w dostępie do pożądanych przez odbiorcę treści na niej się znajdujących.
Serwisy WEB 2.0 są jednym ze sposobów budowania relacji z klientem i utrzymania jego lojalności. Dodatkowo coraz większe znaczenie mają kampanie promocyjne oparte o tę technologię, gdzie klient – użytkownik internetu ma możliwość aktywnego kreowania i uczestnictwa w tym procesie.
Najnowsze komentarze