Każdy dział marketingu część swoich działań reklamowych opiera się na serwisie reklamowym największej wyszukiwarki na świecie – Google Adwords. Reklama tez mogą przybierać format tekstu, bannera graficznego oraz wideo i pojawiać się w również miejscach w sieci, w tym na różnych stronach tematycznych. Aby właściciele takich stron mogli skorzystać z opcji udostępnienie przestrzeni reklamowej powstała specjalna platforma – Google AdSense.
Wszystkie reklamy w Google AdSense wyświetlają się określonym użytkownikom, których profil zachowań określa reklamodawca. Poprzez targetowanie dociera się do osób najbardziej zainteresowanych danym produktami i usługami. Do najistotniejszych kryteriów zalicza się: lokalizację, płeć, wiek, status związkowy, zainteresowania. Czynniki te dopasowują lub wykluczają użytkowników, aby reklama była jak najbardziej efektywna. Gdy wchodzimy na stronę partnera Google, wyświetla się określona przez parametry reklama kontekstowa, który powinna być na tyle atrakcyjna, by wystąpiła reakcja użytkownika, bo właściciel strony zarabia na kliknięciach właśnie w reklamę Google.
Można śmiało określić Google AdSense jako internetowy program partnerski, który umożliwia właścicielom kontekstowych stron zarabianie dodatkowych pieniędzy z prezentacji reklam. Działa to podobnie jak przy serwisach informacyjnych, gdzie każdy segment reklamowy jest wyceniony, a ich sprzedażą zajmuje się niezależny dział handlowy. Google AdSense zautomatyzowało tę działalność i wprowadziło do bazy reklamowej mniejsze serwisy, które w wielu przypadkach lepiej sprawdzają się jako nośnik reklamowy, zwłaszcza dla mniejszych, lokalnych firm z niższym budżetem marketingowym.
Po dołączeniu do grona partnerów Google, właściciel witryny wkleja na swojej stronie specjalny kod, dzięki któremu będzie można na bieżąco monitorować zyski z emitowanych reklam. Kampanie w Google prowadzone są na bazie licytacji, czyli wyświetli się ta reklama, której reklamodawca zdecyduje się zapłacić więcej z jedno kliknięcie. Zyski pojawiają się dopiero, gdy reklama oraz oferta przyciągnie użytkowników. O standardy reklamy dba Google, które sprawdza jej poprawność i atrakcyjność wizualną. W Google AdSense dostępnych jest wiele typów reklam, ale najczęściej wyświetlane są reklamy displayowe i reklamy multimedialne, w tym wideo oraz bannery HTML5.
Najnowsze komentarze