Trudno wyobrazić sobie optymalizację strony internetowej pod kątem SEO bez brania pod uwagę algorytmów Google. Warto wiedzieć, że co jakiś czas wprowadzane są w nich zmiany oraz aktualizacje.
Czym są algorytmy Google?
Pod zabawnie brzmiącymi nazwami, takimi jak Panda, Pingwin, Phantom, Bert czy Koliber, kryją się algorytmy Google. Każdy z nich analizuje stronę pod innymi aspektami. O programach wartościujących treści w internecie słyszał z pewnością każdy projektant i właściciel strony internetowej. Ich celem jest ocenianie stron pod względem użyteczności dla internautów oraz wyświetlania jak najbardziej dopasowanych do zapytań użytkowników wyników. Dla internautów oznacza to łatwiejsze wyszukiwanie odpowiadających im treści, dla właścicieli firm natomiast konieczność dopasowania strony pod względem technicznym oraz merytorycznym do wskazówek Google. Odpowiednio zoptymalizowana strona ma szansę na wysoką pozycję w najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce internetowej.
Algorytmy Google
Do jednego z najbardziej znanych algorytmów należy Panda. Program analizuje treści na stronach internetowych pod kątem jakości, braku nadmiernej ilości słów kluczowych, oraz oryginalności i wartości dla czytelnika.
Inny istotny algorytm to Pingwin, który wartościuje stronę pod względem linkowania. Oceniana jest zarówno jakość stron, do których prowadzą odnośniki, jak i ilość linków.
Algorytm Phantom bierze z kolei pod uwagę ewentualne problemy z funkcjonowaniem serwisu, a także ilość reklam oraz tekstów.
Zmiany w algorytmach
Nie bez przesady stwierdzić można, że jedynymi stałymi w algorytmach Google jest ich ciągła zmiana i rozwój coraz to nowych programów.
W październiku 2019 roku został wprowadzony algorytm BERT, którego celem jest lepsze rozpoznanie intencji internautów poprzez zrozumienie języka naturalnego, którym posługują się ludzie. W taki sposób wyszukiwarka ma uporać się z wieloznacznością leksykalną i w efekcie oferować internautom jeszcze bardziej dopasowane do ich zapytań treści. Dzięki algorytmowi BERT w wyszukiwarce Google mają być promowane wysokiej jakości artykuły, pisane dla czytelników, a nie służące jedynie optymalizacji tekstów pod SEO. W taki sposób internet ma szanse stać się wiarygodnym źródłem informacji.
W listopadzie 2019 nowością w algorytmach Google było natomiast wprowadzenie dopasowania neuronowego, czyli sztucznej inteligencji. Celem jej zastosowania jest precyzyjniejsze dopasowywanie poszukiwanych przez użytkowników firm i miejsc do ich lokalizacji.
Najnowsze komentarze