Szczególnie osoby początkujące w walce o wysokie pozycje w wyszukiwarce Google zastanawiają się, jakie treści tworzyć. To oczywiste, że muszą być eksperckie, unikalne i przydatne dla użytkownika, ale krótkie czy długie? Sprawdzamy, co radzą doświadczeni pozycjonerzy.
Treść na stronie to od 2015 roku jeden z głównych czynników rankingowych Google. Nie bez kozery mówimy, że „content is king”, bo to właśnie odpowiednio przygotowana zawartość witryny sprawia, że zajmuje ona czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Długość treści na stronie a pozycjonowanie
Specjaliści z serwisu artefakt.pl sprawdzili, czy rzeczywiście długość tekstów na stronie (głównie blogowych) ma wpływ na jej późniejsze wyniki w Google. Autorzy badania odrzucili wyniki z Wikipedii, Allegro i stron głównych i zbadali długość tekstów na stronach pierwszych trzydziestu wyników dla losowej setki fraz. Co się okazało?
Widać wyraźnie, że im dłuższy tekst, tym wyższa pozycja w Google. Optymalnie treść jednego artykułu powinna mieć między 1 200 a 1 600 słów. Jednak czy tworzenie długich tekstów to przepis na sukces?
Niestety nie ma tak łatwo. Algorytmy Google oceniają głównie jakość treści, czyli to, czy jest aktualna, czy nie została skopiowana, czy napisała ją realna osoba, która istnieje w internecie, czy tekst ma odpowiednią budowę (nagłówki, pogrubienia, wypunktowania, grafiki), czy ma optymalne nasycenie frazami kluczowymi oraz czy odpowiada na potrzeby użytkowników (co można zbadać np. współczynnikiem odrzuceń).
Im dłuższy jest tekst, tym większa szansa, że został profesjonalnie przygotowany i spełnia te wszystkie kryteria.
Czy warto pisać długie teksty na stronę?
Jak widać, opłaca się inwestycja nie tyle w długie artykuły, co jakościowe i eksperckie. Im lepiej przygotowany jest tekst, tym naturalniej można zawrzeć w nim frazy kluczowe, chętniej jest udostępniany, linkowany na innych stronach i komentowany, a także przyciąga użytkowników na dłużej.
Przygotowanie takich treści jest droższe niż krótkich wpisów blogowych, a inwestycja nie zwraca się od razu. Dopiero odpowiednio przygotowana strategia contentowa, która uwzględnia długie treści, może dać wymierną korzyść, np. wzrost konwersji.
Jeśli więc chcemy budować wizerunek eksperta w branży, to warto wydać nie 20 zł, a 200 zł na tekst, który napisze osoba, która rzeczywiście zna się na danej tematyce i potrafi ją zrozumiale opisać. Aktualnie tekstów w internecie jest mnóstwo i każda strona walczy o uwagę użytkownika.
Dużo łatwiej jest ją złapać, jeśli mamy do zaoferowania realną korzyść. W profesjonalnych artykułach możemy zaserwować wiedzę, niezwykle istotną szczególnie na portalach e-commercowych. Łatwiej jest przekonać użytkownika do zakupu na naszej stronie, jeśli zna już naszą witrynę z przydatnych, darmowych porad niż gdy z każdej strony atakujemy go przyciskiem „kup teraz”.
Zgodnie z modelem AIDA proces skutecznej sprzedaży wymaga najpierw wzbudzenia zainteresowania marką czy produktem, w czym pomagają jakościowe, długie teksty. Potem przyjdzie kolej na działanie klienta, czyli tak pożądany wzrost sprzedaży.
Źródło:
https://www.artefakt.pl/blog/seo/krotkie-czy-dlugie-teksty-na-stronie-internetowej-wplyw-liczby-slow-na-pozycjonowanie
Najnowsze komentarze