Przydatne narzędzia do pracy zdalnej
W ostatnich tygodniach praca zdalna osiągnęła niespotykany dotąd zasięg. Jeszcze nigdy w historii tak wiele osób nie pracowało ze swoich domów. Jednak rozwiązanie takie ma szereg zalet, a obecnie dostępnych jest wiele narzędzi, które czynią pracę zdalną łatwą i przyjemną.
Największym wyzwaniem podczas samotnej pracy w domu jest komunikacja z pozostałymi współpracownikami, przełożonym, czy klientami. Istnieje kilka narzędzi, które umożliwiają kontakt zarówno pisemny, jak i w formie rozmów video, czy telekonferencji. Jednym z nich jest Slack, czyli komunikator tekstowy i video. Za jego pomocą możliwe jest również udostępnianie plików, więc sprawdzi się przy telekonferencjach i prezentacjach online. Jeśli jednak potrzebujemy programu, który obsłuży większą ilość połączeń video, lepiej skorzystać z Zoom, który w darmowej wersji pozwala na połączenie do 100 osób, a w wersji płatnej liczba ta może być pięć razy większa. Program ten dodatkowo integruje się ze sprzętem do telekonferencji, który posiadają niektóre firmy. Za jego pośrednictwem możliwe jest także udostępnienie ekranu komputera.
W pracy zdalnej przydatne jest również stworzenie wspólnej przestrzeni do przechowywania plików. Popularnym narzędziem przeznaczonym do tego celu jest Dropbox, który w bezpłatnej wersji posiada 2 GB pojemności. Innym jest Google Drive, czyli dysk online, na którym można wrzucać dowolne pliki, wzbogacony o dodatkowe narzędzia takie jak arkusz kalkulacyjny, edytor tekstu i aplikację do przygotowywania prezentacji.
Do zarządzania zadaniami przyda się natomiast Trello. Pozwala na tworzenie tablic z karteczkami, na których zaznaczone są zadania do wykonania. W notatkach poza tekstem umieszczać można również pliki oraz linki. Tak stworzoną tablicę można udostępniać innym użytkownikom. Jest to narzędzie intuicyjne, proste, a przy tym bardzo praktyczne.
Gdy nie możemy spotykać się w biurze i obserwować tego, co robimy, warto skorzystać z aplikacji umożliwiających przesyłanie zrzutów i nagrań ekranu. Można je wrzucić w formie linku do maila, a widoczne elementy można albo zaznaczać, albo zakrywać. ShareX sprawdzi się szczególnie przy szkoleniach, kiedy czasem ciężko coś wytłumaczyć bez obrazu.
Do zdalnego planowania spotkań lub telekonferencji przyda się natomiast Calendly, który można połączyć ze swoim kalendarzem Google czy Outlook. Po wygenerowaniu linku widoczne będą wolne terminy i zaplanowane aktywności. Dzięki temu inne osoby będą mogły zarezerwować spotkanie z wybranym użytkownikiem.
Najnowsze komentarze