Dedykowane a responsywne strony mobilne
Żyjemy w czasach, kiedy technologia dąży do tego, aby urządzenia elektroniczne zapewniały nam jak największą wygodę, użytkowość oraz prostotę i intuicyjność w działaniu. Liczba użytkowników smartfonów i tabletów rośnie, a co za tym idzie – rośnie też chęć do wiedzy oraz zdobywania informacji z każdego zakątka na ziemi. Rośnie także liczba użytkowników internetu mobilnego, nieodłącznie związanego z urządzeniami przenośnymi.
I tu pojawia się problem. Zapewne wielu użytkowników smartfonów i tabletów zauważyło, że niektóre strony otwierane na tych urządzeniach albo nie włączają się poprawnie i występują błędy, zbyt długo się ładują, albo po prostu po załadowaniu wyglądają tak tragicznie i nieprzyjaźnie, że użytkownik nie ma dłużej ochoty na takiej stronie przebywać. Problem ten, przed pojawieniem się stron dedykowanych i responsywnych był dokuczliwy i negatywnie wpływał na chęć korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych. Po prostu nie każdy chciał się męczyć z przewijaniem całej strony aby znaleźć interesującą go informację. Rozwój technologii sprawił, że istnieją dwa rozwiązania, które sprawią, że użytkownik z chęcią będzie odwiedzał witrynę i korzystał z jej usług.
I tu pojawia się pytanie – jak (jako właściciel strony) ułatwić i zapewnić sobie wejścia na stronę? Porównajmy Twoje możliwości:
Dedykowana strona mobilna
Posiadając stronę internetową i wybierając dla niej opcję dedykowanej strony mobilnej możesz zauważyć, że ta wersja jest niezależna od tej komputerowej. Najczęściej treść strony jest zaprojektowana zupełnie od nowa. Możemy poznać taką stronę po adresie URL, który na początku ma wyróżnik „m”. Ten typ strony ładuje się szybciej od strony responsywnej, co jest ogromną zaletą dla mobilnych użytkowników. Niestety niedługo może się to zmienić, ponieważ tempo ładowania stron jest zależne i zmienia się wraz z rozwojem technologii – coraz więcej providerów internetu oferuje coraz większe prędkości za coraz niższe ceny.
Strona responsywna
Strona responsywna natomiast jest tak zbudowana, aby samodzielnie adaptować się do wielkości ekranu urządzenia i jego przeglądarki. Zarówno więc na smartfonie jak i na tablecie będzie wyglądać różnie, ale wygodnie i przede wszystkim czytelnie. Takie rozwiązanie ogranicza potrzebę zwiększania czy zmniejszania treści strony i ułatwia nawigację. Ważne jest też, że taki typ witryny ma za zadanie wyświetlać najistotniejsze treści dla mobilnych klientów i, co ważniejsze, to właściciel strony decyduje która treść zostanie wyróżniona w przypadku smartfona, komputera czy tabletu.
W przypadku kiedy Twoja strona jest złożona lub ma za zadanie spełniać specyficzne potrzeby użytkownika, wybierz dedykowaną stronę mobilną. Jeśli dopiero budujesz swoją stronę wybierz opcję strony responsywnej, gdzie ważną kwestią jest szybkość ładowania danych oraz ogromna wygoda i intuicyjność użytkowania.
Najnowsze komentarze