Wyniki analiz statystycznych świadczą o tym, że ponad 30% małych i średnich firm w Polsce nie posiada strony internetowej. Wynika to z faktu, że ich właściciele często nie widzą potrzeby zaistnienia w sieci, choćby z tego powodu, że wiele lat radzili sobie bez tego. Jednocześnie uważają, że takie rozwiązania mogą generować zbyt duże koszty w porównaniu do przewidywanych zysków. Brakuje im też fachowej wiedzy, która pozwoliłaby efektywnie zarządzać stroną internetową.
Takie podejście wiąże się jednak z pozbawieniem się szansy na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, którzy mogliby dowiedzieć się o istnieniu firmy właśnie z Internetu. Tym samym zmniejszają swoje zyski w porównaniu do tych, jakie mogliby osiągnąć, gdyby umieścili w sieci informacje o swojej działalności.
Prosta strona internetowa nie musi kosztować majątku. Jeśli celem jest tylko zaznaczenie obecności firmy na rynku, sprawdzi się bezpłatna wizytówka Google. Można w niej umieścić podstawowe informacje, takie jak adres, telefon i krótki opis profilu działalności, a także dodać kilka zdjęć. Klienci mogą również dzielić się tam swoimi doświadczeniami, a dobra ocena wpływa na podniesienie wiarygodności firmy.
Dla bardziej wymagających także istnieją darmowe rozwiązania. Na rynku jest wiele bezpłatnych ofert firm hostingowych i kreatorów prostych stron internetowych. Za pomocą kilku kliknięć można stworzyć stronę – wizytówkę zawierającą wszystkie niezbędne dane. Ważne jest jednak, aby dbać o regularne pojawianie się na niej nowych informacji, gdyż sprzyja to przesuwaniu się strony na wyższe pozycje wśród wyników wyszukiwania.
Dostępne są też bardziej rozbudowane, choć wciąż proste w obsłudze i bezpłatne (lub kosztujące niewiele) platformy, które umożliwiają wykreowanie profesjonalnej strony. Najpopularniejszymi z nich są Joomla i WordPress. Ta pierwsza jeszcze kilka lat temu obsługiwała ok. 30% witryn należących do małych i średnich przedsiębiorstw. WordPress zaś kojarzony był głównie ze sferą blogową. Obecnie jednak stał się on wszechstronnym systemem, który nieustannie się rozwija. Korzystają z niego nie tylko małe firmy, ale także wielkie korporacje, na których stronach umieszczona jest duża ilość treści.
Konkluzja jest prosta – najczęściej stosowane wymówki przedsiębiorców nie mają potwierdzenia w rzeczywistości. Strony internetowe są tanie i nie potrzeba do ich tworzenia specjalistycznej wiedzy. Dobrze zarządzane, przyciągają zaś klientów, pozwalając zwielokrotnić zyski.
Najnowsze komentarze