Podstawowym narzędziem służącym do promowania prowadzonej przez nas działalności – artystycznej, kulturowej, charytatywnej lub gospodarczej, jest strona internetowa. Coraz bardziej powszechny dostęp do internetu umożliwia dotarcie do jak największej liczby odbiorców, bez względu na miejsce ich zamieszkania. „Świat skurczył się do rozmiarów globalnej wioski”, a kontakt z ludźmi jeszcze nigdy nie był tak ułatwiony. Znakiem czasu jest również coraz większa zdolność do przemieszczania się użytkowników sieci. To wszystko sprawia, że posiadając stronę internetową mamy możliwość w zasadzie nieograniczonego prezentowania siebie. W jaki sposób możemy to wykorzystać?
Strona internetowa, niegdyś służąca wyłącznie do przekazu określonych informacji, obecnie stanowi również platformę wymiany doświadczeń, poglądów i zasobów, skupiającą wokół siebie grono odbiorców – im większe, tym lepiej. Nawet, z pozoru wydawać by się mogło czysto usługowe, strony sklepów internetowych coraz częściej zawierają elementy przywiązujące klienta do siebie, takie jak na przykład blogi z inspiracjami. Wyznacznikiem sukcesu danej witryny jest ruch użytkowników, pozyskanie i utrzymanie przy danym adresie odbiorców powinno zatem stanowić główny cel jej administratorów.
Pomijając charakter poszczególnych stron internetowych, dużą popularnością cieszą się witryny funkcjonalne, charakteryzujące się między innymi przyjazną i prostą nawigacją, przejrzystością i aktualnością prezentowanych treści oraz mobilnością, czyli przystosowaniem do ich wyświetlania na urządzeniach mobilnych, takich jak telefon komórkowy, smartfon czy palmtop, bez utraty jakości odbioru, czyli tak zwanego rozjechania się przedstawianej zawartości.
Responsywność stron www (dostosowanie ich parametrów do właściwości konkretnych urządzeń) stanowi obecnie swojego rodzaju wymóg. Większość użytkowników sieci, oprócz podstawowego sprzętu, jakim jest komputer stacjonarny lub laptop, korzysta również z urządzeń mobilnych – najczęściej jest to smartfon. Posiadając mobilną wersję prowadzonej przez nas strony, będziemy mieli możliwość stałego kontaktu z klientem, a co za tym idzie – wyjścia naprzeciw jego potrzebom. W zależności od jej profilu, użytkownik będzie mógł w każdej chwili i w każdym miejscu skorzystać z prezentowanej na niej oferty, na przykład być na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata sportu, zrobić przelew, dokonać konkretnego zakupu lub zamówić ulubione jedzenie.
Ze względu na korzyści, jakie mogą wynikać z posiadania mobilnej wersji strony internetowej, rekomendowana jest ona wszystkim witrynom (o ile czytanie bloga za pośrednictwem telefonu może być przyjemniejsze, jeśli jest on dostosowany do wielkości wyświetlacza), są jednak takie portale, oferujące najczęściej natychmiastowe wykonanie usług, które wręcz tego wymagają, na przykład: sklepy internetowe, portale bankowe, strony gastronomiczne lub serwisy sklepów spożywczych, za pośrednictwem których można złożyć zamówienie na dostawę jedzenia i innych produktów do domu.
Najnowsze komentarze