Posiadanie firmowej strony internetowej jest w obecnych czasach standardem – stanowi ona jedno z podstawowych narzędzi komunikacyjnych, pozwalających na nawiązanie (długo lub krótkotrwałej) relacji danej firmy bądź marki z klientem. Bez względu na zawartość strony, jej kluczowym elementem jest podstrona czy zakładka „Kontakt”, której wygląd i funkcjonalny charakter uwiarygodnia całą witrynę w oczach odbiorców, będących potencjalnymi klientami prezentowanej firmy. Co powinna zawierać, aby spełniała swoją podstawową funkcję?
Z myślą o sprawnym porozumiewaniu się z klientami (ich szybkim skontaktowaniu się z firmą), a także w celu ułatwienia dotarcia przez użytkowników strony do podstawowych danych, już na etapie jej projektowania warto zadbać o wyróżnienie omawianej podstrony na tle innych elementów. Jak wskazuje jej nazwa (najczęściej stosowane oznaczenie zakładki), jej zadaniem jest ułatwienie kontaktu klienta z właścicielem danej witryny – udostępnienie ścieżek, umożliwiających przekazanie istotnych z punktu widzenia jej użytkownika informacji oraz zadania pytań.
Dane do kontaktu
Podstawowymi elementami, umieszczanymi w zakładce „Kontakt” są dane firmy (będące również danymi kontaktowymi), takie jak jej pełna nazwa, adres siedziby, NIP, REGON, numer telefonu oraz adres elektroniczny, a także godziny otwarcia i obsługi klienta. Coraz częściej stosowanym elementem jest również formularz kontaktowy, umożliwiający klientowi przesłanie krótkiej wiadomości bez konieczności logowania się na jego konto mailowe – wprost ze strony. W celu maksymalnego ułatwienia i zwiększenia prawdopodobieństwa podania przez użytkownika danych, dobrze ograniczyć liczbę jego pól do minimum, prosząc na przykład o przesłanie imienia, nazwiska, adresu e-mail i treści wiadomości. Właściwe wypełnienie formularza może ułatwić zastosowanie aktywnych pól, podświetlanych lub wyróżnionych kontrastującym kolorem. Stosując formularz warto również zadbać o powiadomienia zwrotne, dotyczące przyjęcia danych do bazy, poprawności lub błędu zapisu.
Wskazówki dojazdu
Często spotykanym na wielu stronach (podstronach) elementem kontaktowym jest mapka wskazująca dokładną trasę dojazdu do siedziby danej firmy. Przedstawiana najczęściej w postaci mapy Google, oprócz pokazania bezpośredniej drogi, dostarcza ona użytkownikowi wiedzy na temat sąsiedztwa przedsiębiorstwa, co może jeszcze bardziej uwiarygodnić prowadzoną przez nie działalność. Oferując różne warianty graficzne i kolorystyczne, Google umożliwia dostosowanie zamieszczonej mapy do stylistyki całej witryny.
Wtyczki społecznościowe
Internetowymi narzędziami, ułatwiającymi komunikowanie się na linii klient-firma są również media społecznościowe. O zasadności posiadania firmowych kont na różnych portalach może świadczyć liczba użytkowników social media – w Polsce jest ich już ponad trzynaście milionów. Posiadając konto na Facebooku czy Instagramie, warto podłączyć je pod prowadzoną stronę. Korzystając z dedykowanych w tym celu wtyczek, można w łatwy sposób umieścić odnośniki do prowadzonych kont na podstronie/zakładce „Kontakt”.
Umożliwiając internautom nawiązanie kontaktu z firmą za pomocą zróżnicowanych sposobów, zwiększamy szansę pozyskania większej liczby klientów, a w efekcie osiągnięcie zakładanych celów marketingowych, a nawet zwiększenie zysków.
Najnowsze komentarze