Każda forma aktywności zawodowej (własna firma, działalność tak zwanego wolnego strzelca itp.) wymaga prowadzenia przemyślanej kampanii marketingowej. Chcąc wypromować jakąkolwiek markę, a tym samym dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, warto skierować wszystkie zasoby w stronę marketingu internetowego. Podstawą szeroko rozumianej działalności w sieci jest strona www. Planując uruchomienie witryny, należy mieć na uwadze przede wszystkim jej odbiorców oraz cel, jaki chcemy osiągnąć. Bez względu jednak na charakter umieszczanych na niej treści, powinna być ona nowoczesna. Co to właściwie oznacza?
Współczesna strona internetowa, oprócz funkcji czysto informacyjnej, pełni również rolę platformy pozwalającej na tworzenie określonej społeczności użytkowników oraz wymianę poglądów i doświadczeń. Dodatkowo, dobrze zaprojektowana, wykonana i prowadzona, stanowi sama dla siebie doskonałą reklamę, generując przy tym duży (pożądany) ruch sieciowy. Spośród elementów, umożliwiających spełnianie tej roli, najczęściej wskazywane są: funkcjonalność witryny, wiążąca się z nią interaktywność, responsywność i kompatybilność, unikalność oraz wygląd.
- Funkcjonalność, określana również jako użyteczność strony internetowej, związana przede wszystkim z jej nawigacją, umożliwia użytkownikowi sprawne poruszanie się po jej zasobach i wyszukiwanie interesujących go informacji. Czytelne i intuicyjne menu oraz wyraźne odnośniki do poszczególnych treści nie tylko ułatwiają eksplorowanie jej zawartości, ale zachęcają do kolejnych odwiedzin. Zwiększeniu użyteczności strony z pewnością sprzyja łatwość w jej obsłudze (przez administratora) – możliwość edytowania, dodawania i usuwania informacji i plików multimedialnych za pomocą prostych w obsłudze systemów zarządzania treścią.
- Interaktywność witryny pozwala z kolei na „żywy” kontakt z jej użytkownikiem, między innymi poprzez umożliwienie modyfikowania (w określonym stopniu) znajdujących się na niej treści (dodawanie komentarzy, umieszczanie plików multimedialnych), oceniania i ich udostępnianie, również za pomocą, powiązanych z witryną, mediów społecznościowych. Umożliwia to nawiązanie określonej relacji między administratorem strony a jej użytkownikami, tworząc miniwspólnotę wokół promowanej marki.
- Responsywność i kompatybilność strony www, stanowiące odpowiedź na współczesne wymagania technologiczne, oznaczają automatyczne dostosowanie się witryny do parametrów urządzenia, na którym jest ona przeglądana (smartfona, tabletu, notebooka) oraz wymagań poszczególnych przeglądarek internetowych.
- Nowoczesny charakter strony internetowej charakteryzuje również jej unikalność. Rozumiana nie tylko jako niepowtarzalność designu oraz zastosowanych rozwiązań technologicznych, ale również jako prezentowanie oryginalnych treści (tekstów, zdjęć, plików video), zwiększa atrakcyjność całej witryny, stanowiąc jednocześnie kluczowy czynnik, wpływający na jakość jej pozycjonowania.
- Równie istotnym elementem każdej strony internetowej jest jej wygląd. Najnowsze trendy rezygnują z przeładowanych kolorami, elementami graficznymi i animacjami witryn na rzecz portali o minimalistycznym, przejrzystym i często monochromatycznym designie.
Najnowsze komentarze