Dlaczego warto stawiać na unikalne treści?

 

Close Up Of Hand Showing Design Word Content As Concept

Najważniejszą cechą dobrego pozycjonowania stron WWW jest unikalna, wartościowa, adekwatna i dobrze napisana treść. To właśnie unikalność stanowi jeden z najistotniejszych parametrów tekstu publikowanego w sieci. Jest to szczególnie ważne dla tzw. content marketingu, czyli marketingu treści – strategii polegającej na tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści, które zainteresują i przyciągną do danej strony branżowej ściśle sprecyzowaną grupę klientów. Bardzo ważne jest tu nieodpychanie odbiorcy powielanymi, nieoryginalnymi tekstami.

Co na to Google

Duplikowanie domen ma na celu świadome oszukiwanie użytkowników przy jednoczesnym ryzyku zepchnięcia danej witryny na niższy szczebel w pozycjonowaniu. Wyszukiwarka Google stara się bowiem indeksować oraz pokazywać wyłącznie strony zawierające różne treści. Dzięki algorytmom Google przeprowadza analizę publikowanych w internecie treści, a następnie wyłapuje te sztucznie tworzone, powielane i nietematycznie powiązane publikacje. Ponadto często stosuje ona kary nakładane za powieloną treść („duplicate content”) i strony uznane za plagiaty.

Czym jest „duplicate content”

Duplikacja treści z innej strony intermetowej („duplicate content”) powoduje obniżenie pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwarki na wszystkie frazy. Sprawdzanie właściciela tekstu odbywa się za pomocą określenia przybliżonej daty:

  • powstania dokumentu zapisanej przez serwer w nagłówku HTTP,
  • pierwszego zindeksowania podstrony,
  • pierwszego pojawienia się linku do wybranej podstrony,
  • rejestracji domeny.

Powielanie treści zwykle oznacza tworzenie dużych bloków tekstu na jednej lub kilku domenach, które są jednakowe bądź bardzo podobne. Często tego typu oszustwa stają się narzędziem do manipulowania pozycją wybranej witryny w rankingach wyszukiwarek albo zwiększenia ruchu w witrynie. Zjawisko udostępniania takiej samej zawartości tekstowej publikowanej na kilku adresach URL może występować w obrębie jednej domeny lub wielu domen. Walka z duplicate content polega na blokowaniu duplikatów czy też wskazywaniu właściwej, unikatowej strony.

Można uniknąć narażenia się na złamanie praw autorskich i zminimalizować ryzyko powielania treści, decydując się na zamieszczenie w sieci tłumaczenia zagranicznego tekstu. Głównym problemem może być tu jakość tłumaczenia, czasem skorzystanie z translatora może nie wystarczyć. Za każdym razem należy jednak dokładnie zapoznać się z zasadami wykorzystania danego tekstu, żeby upewnić się, czy można umieścić go na stronie internetowej bez podania autora. Aby mieć pewność, że nasz artykuł po zredagowaniu jest w pełni unikalny, warto skorzystać np. z serwisu o nazwie Copyscape.com.

Pamiętajmy, że dobrze napisane, unikalne teksty stanowią najlepszy sposób na tanie pozycjonowanie danej strony internetowej. Są one także najtańszym rodzajem promowania witryny. Unikatową domenę doceniają głównie internauci, którzy szukają w sieci wartościowych, a co za tym idzie- oryginalnych treści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *